Leczenie nadpotliwości

Leczenie nadpotliwości- Botox, Azzalure

Nadmierna potliwość w okolicy dłoni, pach czy stóp jest coraz częściej spotykanym problemem zarówno wśród osób młodych jak i dojrzałych. Codzienne zajęcia, czynności sprawiają, że wśród osób dotkniętych problemem pojawia się poczucie dyskomfortu. Niestety problem ten nie omija sfery kontaktów zawodowych czy też towarzyskich. Aktywność sportowa nie jest w zasięgu rąk osób, które źle się czują z tą przypadłością. Stres, wstyd to z pewnością emocje, które towarzyszą im na co dzień.

Problem nadmiernej potliwości zawsze należy skonsultować z lekarzem.  Jednak najczęściej jest to pierwotna nadpotliwość, która nie jest objawem żadnej choroby. Natomiast osoby cierpiące na tą przypadłość, skarżą się tylko na jeden, konkretny rejon ciała (np. dłonie, pachy czy stopy). Nadmierna potliwość jest spowodowana nadaktywnością gruczołów potowych, należących do grupy gruczołów wydzielania zewnętrznego, służących m.in. do kontroli przez organizm ciepłoty ciała. Gruczoły te zlokalizowane są praktycznie na całej powierzchni ciała, jednak największa ich koncentracja znajduje się po wewnętrznej stronie dłoni, na stopach i pod pachami.  Duży odsetek osób zmaga się z tym problemem już od okresu dorastania i pora roku ma niewielkie znaczenie dla nasilenia się objawów. Istnieją sprawdzone sposoby na leczenie nadpotliwości, do których należą m.in. zabiegi z zakresu medycyny estetycznej.

Przyczyny nadmiernej potliwości

• stres, silne emocje
  • wysoka lub niska temperatura
  • działanie alkoholu, kawy czy palenie papierosów
  • ćwiczenia fizyczne

Zabieg leczenia nadpotliwości

Przed zabiegiem skóra jest znieczulania celem zlikwidowania nieprzyjemnych doznań bólowych w trakcie zabiegu. W okolicy dłoni i stóp z uwagi na to, że są to bardzo wrażliwe okolice dodatkowo robimy znieczulenie przewodowe (blokada okołokostkowa lub blokada nadgarstka). Dzięki takiemu znieczuleniu ból podczas zabiegu jest praktycznie zredukowany do zera. Następnie przy pomocy bardzo cienkiej igły w odstępach Botox podawany jest w postaci iniekcji. Preparat blokuje działanie nerwów dochodzących do gruczołów wydzielniczych, a tym samym zapobiega wydzielaniu się potu. Następnie w kilka dni po zabiegu dochodzi do zmniejszenia się pocenia. Bezpośrednio po zabiegu można wrócić do normalnej aktywności życiowej.

Efekty po zabiegu użycia toksyny botulinowej

Efekt końcowy zabiegu jest uzależniony od indywidualnych predyspozycji pacjenta. Blokada zakończeń nerwowych utrzymuje się przez okres od 6 do 12 miesięcy. Po tym okresie powstają nowe zakończenia nerwowe, zastępujące te wcześniej zablokowane. To oznacza, że efekt leczenia utrzymuje się przez kilka miesięcy i w końcu zanika.

Wskazania do leczenia nadpotliwości

• nadmierna potliwość czoła
  • nadpotliwość dłoni, pach lub stóp

Przeciwwskazania do zabiegu:

• ciąża oraz karmienie piersią
  • aktywne choroby nowotworowe
  • choroby przewodnictwa nerwowo-mieśniowego (np.Miastenia Gravis)
  • nadwrażliwość na składnik leku
  • infekcja skóry w miejscu przeznaczonym do zabiegu

© 2022 DrMarosz.pl. Wszystkie prawa zastrzeżone.

Projekt graficzny i realizacja: KULIKOWSKI-IT.pl Strony internetowe Szczecin